//
citești...
Menu

Burgeri – the easy american way

Într-o seară m-am trezit cu Cristina uitându-ne la o bucată îngheţată de carne de vită şi ne întrebam ce să facem cu ea. Iniţial ne gândeam la o friptură, ea a zis „sau chiftele” şi atunci mi s-a aprins beculeţul: „încercăm nişte burgeri ca la americani acasă?” Zis şi făcut. Am consultat câteva păreri pe net despre cum să prepari carnea şi am decis în cele din urmă să rămân la lucrurile de bază. Cu cât mai simplu, cu atât mai rapid.

Am tocat carnea. Eu aveam pulpă şi nişte grăsime. Cam 80-20% proporţia. Poate fi şi mai mult, poate fi şi mai puţin. Dar e bine să aveţi ceva grăsime, pentru suculenţă. Am luat o „bilă” de compoziţie, am aplatizat-o cât să păstrez o grosime de un deget (1-1,5 cm), am sărat şi piperat pe ambele părţi şi am pus pe grătarul de aragaz. Acesta a fost încins anterior şi uns cu puţin ulei, apoi pe parcursul gătitului l-am ţinut pe foc mediu. În caz că mai sunteţi nedumeriţi, compoziţia de care vorbesc, fix aia era: carne tocată. Atât! :)

După câteva minute o să observaţi cum partea de carne care atinge grătarul îşi pierde culoare roşie. După vreo 5 minute nivelul de carne gătită o să fie cam la jumătate, trebuie să lăsaţi până depăşeşte un pic. Să zicem cam 3/5 din carne să fie făcută. Nu trebuie să staţi cu ruleta pe grătar, se face din ochi şi marja de eroare e generoasă. În total să fie vreo 6-7 minute, după care întoarceţi carnea şi ţineţi cu 1-2 minute mai puţin ca prima oară. Timpul e irelevant, importantă este culoarea. Luaţi de pe foc, puneţi carnea la odihnit vreo 5 minute, timp în care preparaţi chifla cu ce vrea muşchiul vostru. Sky is the limit!

Pentru mine e simplu: muştar, maioneză, ketchup, salată verde, ceapă, chedar (poate fi încălzită şi pe carne, înainte de a o lua de pe foc) şi roşie proaspătă.

burger

Atenţie la ce sugestii găsiţi pe net! O să vă loviţi şi de combinaţii ciudate, ca să fiu elegant în exprimare. Chiar Lidl făcea acum o lună reclamă la produsele americane pe care le vindeau şi aveau şi o reţetă garantată de Petru (Masterchef) şi Petrişor (cred că lucra pe la Antena 1 pe vremea lui Teo şi Mircea). Băi, nene! Am citit începutul reţetei, semăna cu ce fac eu, băleam deja… când, la final, mi-au dat cu firma-n cap: La acest burger adaugăm un strop de sos din soia şi topping de ciocolată. OMF(usion)G!!! Bine, ce ştiu eu, un amator cu apucături de blogăraş. Aşa că le-am împărtăşit şi colegilor ce am descoperit. Unii m-au înjurat, alţii au avut reacţii mult mai grave ca mine. Pe mine într-un final m-a bufnit râsul, doar cu gândul la o fază din FRIENDS, când Rachel (Jennifer Aniston) găteşte desertul la o cină între prieteni şi i se lipesc două pagini din cartea de bucate. Ce a ieşit, în clipul de mai jos:

 

Sumar ingrediente (pentru 6 burgeri):

Carne tocată vită (15-20% grăsime) – 400 g
Brânză chedar – 6 felii
Roşie – 1 buc
Ceapă – 1 buc
Salată – câteva frunze
sare, piper, ketchup, maioneză, muştar – după gust
Ulei – pentru prăjit

 

PS: Nu zic să nu mai mâncaţi la McDonald’s, că şi eu o mai fac din comoditate, curiozitate. Dar zău că’s uşor de făcuţi şi mai buni ăştia munciţi :)

Discuție

Un gând despre &8222;Burgeri – the easy american way&8221;

  1. La McDonalds folosesc carne de om… am citit io un articol pe net azi

    Scris de Gogul | August 26, 2014, 10:26

Lasă un răspuns

August 2014
L M M M V S D
« Iul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Clasament Serie A

1. Juventus
