//
citești...
Ciclism

Doltcini XCO Muncitoresc – primul concurs MTB pe plajă. Sper că nu şi ultimul

doltcini

Anul ăsta am mai înregistrat o premieră. Am fost pentru prima oară la mare în vacanţa de 1 mai. Nu aveam de gând să fac asta pentru soare, nisip, Vamă, cluburile din Mamaia. Nici măcar pentru o porţie de hamsii. Văzusem  un concurs partener în calendarul Riders Club şi nici măcar ăla nu mă atrăgea, deşi se anunţa a fi diferit. Nu îmi plăcea ideea unui traseu scurt pe care urma să parcurg mai multe ture, nici ideea de a merge cu bicicleta pe nisip şi nici aceea de a „bate” aproape 500 de kilometri pentru o cursă de 20 de kilometri.

Dar ceva s-a schimbat cu vreo săptămână înainte de concurs. Organizatorii Doltcini XCO 2014 au postat pe pagina de Facebook un filmuleţ de recunoaştere cu traseul. Chiar părea interesant. Atât de interesant încât peste doar câteva zile frati-miu îmi spune că el s-a hotărât brusc să meargă. La fel de brusc am găsit şi eu înţelegere din partea „fetelor” şi în mai puţin de 24 de ore aveam până şi pachetul de concurs ridicat. Astfel, pe 3 mai la ora 07.00 eram în drum spre Constanţa, unde pe Plaja Modern urma să iau startul în primul concurs de mountain-bike organizat pe plajă. Adică beach-bike.

Nu mi-am mai uitat nimic acasă. Mi-am luat şi casca, şi numărul de concurs, şi bicicleta. Ba chiar am şi experimentat primul concurs cu pedale şi încălţări spd de şosea/Look (mulţumesc, Alex! :D ). Am ajuns cam pe la 10.30 şi nu am mai avut timp de o recunoaştere a traseului. Iniţial mi-am luat chei şi pedale de schimb la mine şi mă gândeam să fac „switch-ul” dacă nu îmi place cum mă desfăşor. Am făcut o incursiune scurtă pe nisip, părea totul în regulă, aşa că am riscat. N-am câştigat, nici nu aveam cum, dar nici nu am pierdut. A fost bine, însă conectarea în pedale e fie mai grea cu look decât cu spd de mtb, fie nu sunt eu suficient de obişnuit cu sistemul ăsta.

coborare

M-am pus la start în prima linie, profitând de numărul mic de participanţi la concurs şi după ce am dat un interviu pentru Antena 1 (care a căzut la montaj :)) ) am reuşit să plec binişor în cursă. Traseul începea cu o porţiune de plajă anevoioasă din cauza denivelărilor şi a unui şanţ, apoi continua cu două bucăţi mici de asfalt şi, primul inconvenient pentru mine, o „bordură” de 40 de centimetri unde toată lumea avea să descalece. Aici am pierdut cam 10-20 de secunde pe fiecare din cele 5 tururi ca să îmi conectez din nou pedalele. Nimic decisiv. Traseul continua cu o porţiune rapidă unde m-am mirat să văd că aveam medie de peste 30 km/h, după care urma o serie de rampe cât să ne cocoţăm la 12-17 metri deasupra mării. Aici traseul şi-a schimbat profilul, fiind un single-trail pe pământ, uşor accidentat şi cu destule viraje, coborâri, urcuşuri şi o scădere considerabilă a vitezei. Toată această aventură pe „sus” se termina cu o coborâre abruptă ce avea la bază nisip afânat. Am văzut elite-ul coborând fără probleme, am văzut însă şi oameni căzând. Eu şi cred că mai bine de jumătate din adversarii mei ne-am dat jos de pe biciclete şi am coborât pe picioare. V-aţi prins, nu? Alte 10 secunde irosite pe tur :) Şi o întoarcere pe plajă spre linia de finiş, prin miros de scoici, cu portul în zare şi cu destui spectatori care au animat atmosfera. Am terminat cei 22.5 kilometri într-o oră, 11 minute şi şase secunde, al 8-lea din 26 la categoria mea de pregătire şi în prima jumătate din totalul celor care au luat startul. Câştigătorul mi-a „luat” doar 11 minute şi 40 de secunde, iar la final nu am plecat cu mâna goală, ci cu un bax de Red Bull, câştigat la tombolă, şi o experienţă pozitivă.

doltcini eu

Organizarea a fost bună spre foarte bună. Mi-a lipsit doar o zonă de asistenţă tehnică, că nu mai reuşeam să dau de cap frânei faţă, însă în cele din urmă am evitat să o folosesc şi n-am avut probleme. Premiile mi s-au părut foarte consistente, mai ales pentru numărul mic al participanţilor. Voluntarii mult mai implicaţi faţă de alte concursuri şi chiar simpatici, plini de voie bună. Iar masa de la Colonadelor pe care am servit-o în aşteptarea festivităţii de premiere, un deliciu ;)

Vremea a fost perfectă pentru un concurs, iar la start să fi fost vreo 80 de ciclişti în total. Concursul elite al băieţilor a fost câştigat de Răzvan Jugănaru (Giant), iar cel al fetelor de Adriana Ceauşescu (BikeExpert Racing Team). Mai multe rezultate pot fi găsite pe RidersClub.ro.

Per total mi-a plăcut şi nu regret că am participat. A fost o încălzire benefică pentru Prima Evadare, unde prognoza meteo se pare că va complica lucrurile şi că vom avea parte de o nouă zi B. Sau măcar de foarte multă înghesuială. Care nu mi-a lipsit la Doltcini XCO 2014.

 

Credit foto: Adina Adela

Lasă un răspuns

Mai 2014
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Clasament Serie A

1. Juventus
