//
citești...
Menu

Reţetă cheesecake cu topping de fructe de pădure

cheesecakeLa cererea şi pofta publicului am decis să inaugurez şi categoria cu d’ale gurii de pe blog. Ştiu că e bine să începi cu un aperitiv, dar eu voi trece direct la desert, pentru ca e deja dup-amiază şi pentru că e nevoie de timp (cumpărături, preparat, răcit) până să puteţi savura în weekend un simplu, dar delicios Cheesecake cu topping de fructe de pădure.

1. Daţi drumul la cuptor la 200 grade (program normal), pentru preîncălzire.

2. Puneţi 100 de grame de unt la topit, la cel mai mic foc, într-o cratiţă/oală/tigaie în care sunteţi sigur că nu se arde. Ceramică de preferinţă

3. Cât se topeşte untul, se iau 300 de grame de biscuiţi digestivi (eu am folosit şi mai puţin, când pachetul avea doar 250 de grame… sau chiar şi alt soi. Însă cei digestivi se fărâmiţează cel mai uşor şi au o textură plăcută la final) şi se pisează. Nu îi faceţi praf, dar nici prea mari să nu fie bucăţile.

4. Se toarnă untul peste biscuiţi, se amestecă bine şi compoziţia se pune într-un vas, eu folosesc de iena, uns în prealabil cu un pic de unt, şi se tasează cu fundul unui pahar, cât să fie uniform. Vasul ar trebui să aibă măcar 6 cm înălţime şi să fie cât o farfurie normală în diametru.

5. Se amestecă bine, cu mixerul, 400 gr cremă brânză Philadelphia (2 pachete) cu 2 ouă, 100gr zahăr pudră (se dizolvă mai repede şi mai uşor) şi esenţă de vanilie. Compoziţia se toarnă în vasul de iena, se nivelează şi se bagă la cuptor pentru 20 de minute. Timpul e relativ, important este să se închege, să capete o culoare gălbuie, dar să nu se rumenească.

6. Take a break :D

7. Scoateţi produsul din cuptor şi lăsaţi-l la răcit înainte să turnaţi ultimul strat. Pentru ultimul strat aveţi nevoie de 3-400 ml de smântână (eu folosesc cât mai grasă, pentru că e totodată şi cât mai puţin lichidă), care se amestecă (de data aceasta cu o lingură) cu 50 de grame zahăr pudră şi esenţă de vanilie. Se bagă din nou vasul la cuptor pentru încă 10 minute.

8. Se scoate din cuptor, se lasă la răcit, după care se bagă 6-8 ore la frigider (preferabil peste noapte, ca să nu băliţi de câte ori umblaţi la frigider).

9. Se serveşte cu topping din fructe de pădure. Eu am folosit o mână zmeură, pe care am fiert-o 10 minute la foc mediu cu nişte zahăr. Cât să se închege puţin, dar să nu devină dulceaţă. În alte părţi am auzit de dulceaţă diluată cu un pic de apă, deci aţi prins ideea :)

Paşii pe care îi urmez eu nu trebuie respectaţi întocmai, însă mie aşa mi s-a părut cel mai eficient să procedez.

Poftă bună!

Sumar ingrediente:
300g   – biscuiţi digestivi
400g   – cremă brânză
400ml – smântână
150g   – zahăr pudră
100g   – unt
2          – ouă
– esenţă de vanilie

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Ianuarie 2014
L M M M V S D
« Sep   Feb »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Clasament Serie A

1. Juventus
