//
citești...
Altele

Să nu spui prea devreme că e prea târziu

Iarna trecută am luat nişte cursuri de tenis, ca să învăţ lucrurile de bază în acest sport. Şi nu mă refer la regulament, ăla îl dibuisem din zecile de turnee urmărite la tv, ci la modul corect de a lovi o minge şi diferenţele dintre diversele tipuri de lovituri.

În balonul de la Dinamo vedeai oameni şi oameni. Copii de 5-6 ani care îşi puneau taţii în dificultate, tineri dornici de mişcare (şi de nou) aşa cum eram eu sau oameni trecuţi de 50 de ani care veneau să joace o partidă de tenis cu prietenii.

Într-una din zile am zărit şi un bătrânel la vreo 65-70 de ani care venise, ca şi mine, să ia lecţii de tenis cu un antrenor personal. Am admirat demersul lui şi, ca explicaţie, i-am zis soţiei că domnul respectiv probabil a ieşit recent la pensie, că are un venit consistent şi că a început să recupereze micile plăceri ale vieţii la care munca l-a împiedicat să ajungă. Dacă eu învăţam la 28 de ani să joc tenis, de ce pentru el ar fi fost prea târziu?


BBC l-a găsit însă pe cel mai în vârstă jucător de tenis ÎNREGISTRAT din Argentina. Artin Elmayan are 95 de ani. Spune că îl ajută să respire mai bine şi să fie în formă. „Mă împiedică să fac burtă. Două luni dacă nu joc, imediat fac burtă„, a spus bătrânelul. Se antrenează de trei ori pe săptămână la River Plate Athletic Club din Buenos Aires şi participă şi la concursuri. Singurul lui regret este că este nevoit să joace împotriva unor adversari mai tineri, de peste 85 de ani, pentru că la categoria lui de vârstă e imposibil să mai găsească un oponent. „Mă descurc, uneori ies şi pe locul doi. Depinde de forma adversarului şi de cât de bine mă simt”, spune Artin.

Joacă tenis de la 39 de ani şi nu intenţionează să se lase. Nu s-a gândit nicio clipă că e prea târziu să se apuce de tenis şi nici prea târziu să mai joace.

Mie, când mă gândesc la vârsta de 95 de ani, îmi vin în gând multe alte întrebări înaintea celei cu „Oare voi mai putea să joc tenis la vârsta aia?”. Aş vrea să pot, dar e prea devreme să caut celelalte răspunsuri.

Pe mai târziu!

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Septembrie 2012
L M M M V S D
« Apr   Ian »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Clasament Serie A

1. Juventus
