//
citești...
Diverse

Football Manager 2013 – multe schimbari, nimic revolutionar

La finalul saptamanii trecute, Sports Interactive si SEGA au anuntat lansarea unui nou joc din seria Football Manager, care va iesi pe piata inainte de Craciun. Nimic nou, fanii jocului sunt obisnuiti sa testze abia in pauza de iarna sezonul 2012-2013, ca pana in februarie sa astepte ultimul update de date (cu fixuri de buguri) cu transferurile din mercato.

Producatorii jocului s-au revansat insa in privinta noutatilor pe care le propune Football Manager 2013: peste 900 de optiuni noi si imbunatatite si o schimbare de proportii in dezvoltarea celui mai cunoscut simulator de manager de fotbal din lume. Cand il auzi pe Miles Jacobson cum isi promoveaza jocul si cele 900 de optiuni/retusuri, te gandesti cu adevarat ca o sa fie un joc revolutionar. Cei care joaca FM (CM) de prin anul 2000, ca si in cazul meu, au inteles exact mesajul: Va fi un joc cu mici retusuri grafice (modificarea capului unui jucator in 3D, mainilor, picioarelor, mingii, spectatorilor, terenului, tribunelor… deja s-au strans 7 din cele 900 de modificari, ca sa intelegeti), pe cand schimbarile la niveul AI si motorului jocului se traduc intr-un cuvant: BUG-uri (probleme), ce vor fi rezolvate peste 1-2-3 patchuri, fix cat sa te mai joci si tu cateva luni inainte sa incepi sa astepti 2014 si sa fii din nou dezamagit.

Noul produs va oferi jucatorilor o serie de schimbari radicale si noi moduri de joc care, pentru unii, vor revolutiona modul de joc, zic cei de la SI.

Probabil cea mai demna de mentionat schimbare este introducerea modului de joc Classic – cunoscut drept FMC – care ofera pentru prima oara in istoria francizei o alternativa jucatorilor care au tot mai putin timp disponibil pentru a se juca. Noul mod simplifica procedeul in care jucatorii manageriaza clubul si le permite sa se concentreze pe lucrurile esentiale pentru a duce echipa in top.

„Introducerea FMC este un pas urias in evolutia Football Manager. In anii recenti a devenit clar ca exista un grup mare de jucatori care si-ar dori sa se delecteze cu Football Manager, dar pur si simplu nu mai au timpul necesar la dispozitie pentru a duce la capat un sezon. Multi au familii si alte angajamente, chiar si unii membri din echipa SI s-au regasit in aceasta postura. Am decis, astfel, sa gasim o solutie si pentru cei cu mai putin timp la dispozitie fara sa afectam experienta de joc foarte mult. Consideram ca FMC reuseste acest lucru cu brio„, a declarat Miles Jacobson, director al Sports Interactive, mentionand ca un sezon poate fi jucat acum in 8-10 ore.

El a mai adaugat ca pe ceilalti fani ai jocului introducerea FMC nu ii va afecta. „Pentru cei care vor experienta maxima a Football Manager, FM 2013 le aduce exact ceea ce isi doresc – o versiune mai mare, mai bogata si mai buna a celui mai bun joc de management fotbalistic„.

FMC a fost testat practic in versiunea pentru iOS a jocului, FMH 2012, si care aduce foarte bine aminte de seria CM 01/02, cand lucrurile se miscau mult mai rapid si nu prea puteai influenta jocul de la minut la minut ca in versiunea bogata existenta acum pe PC. Am jucat un pic FMH 2012, e distractiv pentru atunci cand nu ai timp de zabovit in joc. In 10 minute am jucat o luna din sezon si vreo 4 meciuri. Pentru iPad, jocul e poate prea mult simplificat. Sper ca in versiunea FMC pentru PC sa fie gasita o cale de mijloc. Adica nici atat de complex cat FM-ul (cand iti poate lua si 2-3 ore sa joci 1-2 meciuri), dar nici atat de simplu precum FMH.

O alta imbunatatire majora a jocului vine din partea modului Challenge (Provocare), in care jucatorii sunt pusi in fata unui scenariu menit sa le testeze capacitatile de manager pe o perioada scurta, deobicei jumatate de sezon. Scenariile reflecta o serie de situatii pe care le gasim in lumea reala, un exemplu fiind acela de a salva de la retrogradare o echipa care in pauza de iarna ocupa ultimul loc in clasament. Modul Challenge a fost introdus prima oara pentru Football Manager 2012 Handheld pentru iPhone si Android si s-a dovedit a fi un succes.

Ma rog, a fost un succes cat timp a fost gratuit. Primele 4 provocari au fost oferite gratuit la achizitionarea jocului. Alte 2 au fost introduse pe parcurs in App Store, pentru mai putin de un euro. Insa furia jucatorilor pentru o astfel de japca s-a facut rapid simtita. Nu poti sa ceri bani pe niste provocari pe care orice jucator si le poate stabili in propria minte, doar pentru ca tu aduci si un mesaj ingame in care zici Felicitari, ai completat provocarea!

Alte noutati aduse de FM13 gasiti si in articolul asta publicat de Finantistii.ro.

Iata si un link catre video de prezentare a noului video match engine. Foarte bine vandut :) .

Anunțuri

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Septembrie 2012
L M M M V S D
« Apr   Ian »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Clasament Serie A

1. Juventus
%d blogeri au apreciat asta: