//
citești...
Diverse

Apus de Înviere

Manastirea Plumbuita - intrare Am rămas dator (faţă de mine, în primul rând) cu o impresie de la Înviere. Am fost, ca în majoritatea anilor, la Mănăstirea Plumbuita, cea de peste lac. Mănăstirea, aşezată de-a lungul râului Colentina, a avut mai multe destinaţii importante în istoria Bucureştiului. Ctitorită în 1560 de Petru Cel Tânăr, Plumbuita a servit ca loc de pregătire a matriţelor, a avut una dintre cele mai de seamă poziţii în lupta pentru apărarea Bucureştilor, iar în 1848 a avut rol de închisoare politică. Mai multe detalii aici   ca să pot continua şi restul expunerii. 

Dacă în trecut mă duceam, în mod tradiţional, să iau lumină, ca apoi să vin repejor acasă şi să privesc firul galben de lumini ce se scurgea printre copacii din parc şi se pierdea în luciul întunecos al lacului, de această dată am plecat la slubja de Înviere cu câţiva prieteni din copilărie, cu gândul bine premeditat de a nu mai face parte din acel grup de oameni care pleacă imediat acasă. A fost însă o experienţă eşuată. Slujba de altădată a durat doar câteva minute după miezul nopţii, după care, dat fiind faptul că Romantica transmitea live din curtea Plumbuitei, a urmat un lung mesaj venit de la Patriarhie.  

Am tot sperat că se termină şi mai prind ceva din slujbă. Nu a fost aşa. După o oră şi jumătate am cedat nervos, mai ales după mesajele subtile probăsesciene, şi am plecat acasă (e drept am rezistat mult mai mult decât puştii pe care îi auzeai după primul «Hristos a Înviat din morţi…» spunând “hai, bă, mai stăm, că să moară mama de nu m-am plictisit”). Luminile din parc nu mai existau. Erau înlocuite de o instalaţie improvizată de iluminare a unui grătar făcut pe pajişte de câţiva ţigani din zonă. Manelele date la maxim şi micii sfârâind pe grătar. Sunt sigur că Guţă nu cânta de Iisus Hristos şi nici micii nu erau din carne de miel. A fost o noapte în care Învierea a murit pentru mine. Sper ca la anul să învie în altă parte, oriunde numai în Bucureşti nu…

Discuție

5 gânduri despre &8222;Apus de Înviere&8221;

  1. Acum doi sau trei ani am serbat eu o inviere la tara, pe linga snagov: daca tu crezi ca nu erau de fata domnitele cu buric decorat si baietii cu tricouri mulate si sonor maxim la meleu te inseli. Toti zic ca sa plece din bucuresti ca sa experimenteze o inviere traditionala, inclusiv maimutele de care ziceam mai sus. :)

    Scris de andreanum | Aprilie 18, 2007, 14:05
  2. Acum na, sunt conştient că peste tot dau de maimuţe sau maipuţinmuţe, dar sper eu că nu toate satele sunt atinse. :) Pot face abstracţie de animalele din jur, dar măcar slujba să fie frumoasă şi mi-a fost recomandată Mănăstirea Horezu, par example..

    Scris de cornelpreda | Aprilie 18, 2007, 14:18
  3. Frumoasa Manastirea Horezu. Si daca tot esti prin zona treci (putin mai spre sud) pe la manastirea Dintr’un Lemn. O sa ramai impresionat.

    Scris de Mircea (un prieten din copilarie) | Aprilie 18, 2007, 15:52
  4. clar manastirea dintr’un lemn e superrrrrrrr frumoasa
    dar ai putea sa mergi si la cozia
    acolo am prins acum cativa ani o slujba extraordinara;)

    Scris de elena | Aprilie 18, 2007, 22:59
  5. Corne daca vrei Inviere asa cum trebuie ea sa fie, iti recomand sa cauti locuri ce nu pot fi gasite pe internet.

    Eu unul de 2 ani am parte numai de reflectoare si „baiatu’ mergi mai asa ca imi stai in cadru”… si asta in conditiile in care merg la catolici !

    Anyways… Hristos a inviat !

    Scris de Cosmin (un alt prieten din aceeasi copilari) | Aprilie 18, 2007, 23:02

Lasă un răspuns

Aprilie 2007
L M M M V S D
    Feb »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Clasament Serie A

1. Juventus
